Innan jag dör - Jenny Downham





Baksidetext:
Alla måste vi dö. Det vet vi. Men sextonåriga Tessa vet det bättre än någon annan. Hon har leukemi och bara några månader kvar att leva. Så hon gör en lista över saker hon vill uppleva innan hon dör. Högst upp på listan står att bli av med oskulden.
Min uppfattning:
Boken var genomtänkt och jättebra! Jag visste att den här boken skulle få mig att sitta och gråta efter att jag hade läst den.. tänk själva.. de är en tjej som har leukemi och ska ta vara på alla dagar hon har kvar.
det var rätt länge sen jag läste boken, jag läste den i bilen på väg till kroatien så man har ju en del minnen av den.
boken tycker jag kan läsas av både ungdomar och vuxna.
Betyg:
4/5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0