whip my hair

tänkte dela med mig lite om vad jag gör med mitt hår och vilka produkter jag använder mig av.
1. BOBBY'S extreme repair shampo och kondititioner
bobbys hårprodukter fungerar jävligt bra till mitt hår. shampot masserar jag in i hårbotten och balsamet bara ute i topparna för att det inte håret ska bli fett. BOBBY'S extreme repair reparerar och skyddar håret och ger blonda hårtyper en ren och klar färg.
2. Schwarskopf GLISS Hair repair
jag kör med hårinpackning 2-3 gånger i veckan för att håret ska bli glansigt och lent. Schwarskopf GLISS Hair repair är egentligen till för färgat och slingat hår men de går lika bra till naturligt hår.
3. TRESemmé used by professionals
om man använder plattång, locktång, fön osv är det jävligt viktigt med skydd till håret. när jag har torkat mitt hår lite med en handduk så sprayar jag rikligt med TRESemmé used by professionals över hela håret. sedan kammar jag till min bena och låter det självtorka. jag borstar ALDRIG mitt hår när det är blött för då kan hårstråna brytas.
4. Stylingverktyg
när mitt hår har självtorkat har det blivit fina ganska så jämna lockar men det ser ganska burrigt ut. så jag drar någon gång med plattången genom håret så att lockarna ska bli lite längre. om jag plattar hela mitt hår sprayar jag med TRESemmé used by professionals ännu en gång. plattar inte hela håret så ofta längre för de sliter verkligen sönder mitt hår. men jag andvänder mig av en plattång som heter BaByliss PRO Straighter, den går upp till 230 grader, men jag kör på det lägsta; 150 för mindre slit.
5. PROFFS Superstrong oceanmist
sedan spryar jag lite saltvatten spray i hela håret för mer volym och mer strandiga lockar.
6. Schwarzkopf Osis Dust it - Puder
för ännu lite mer volym använder jag mig av dust it i hårbotten.
7. BOBBY'S extreme strong hold
när jag sedan är nöjd med min frisyr (dvs=aldrig) så sprayar jag rikligt med hårspray från bobbys. sprayet ger stadga åt håret och det håller inprincip hela dagen. jag älskar bobbys hårvårdsserie, det funkar jäkligt bra till mitt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0