Lax & pastasås med räkor

Hejsan! Lugn dag i skolan, skönt det. Slängde ihop en pastasås när jag kom hem, jättegod. Åt den tillsammans med lax och pasta. Idag kan jag varken ut på en pw eller springa. Surt. Hade bestämt att jag skulle springa idag men har ont i mitt knä, någon sorts inflammation tror jag. Hade det i sommras med, inte roligt :/
Krämig pastasås med räkor
1/2 purjolök (skivad)
300 g skalade räkor
1 1/2 msk vetemjöl
2 1/2 dl Milda Mat
1 örtbuljongtärning
1-2 vitlöksklyftor
1 tsk pressad citronsaft
1 krm malen svartpeppar
- Mjukfräs purjolöken i matfett i en kastrull
- Strö över mjölet och spädd med mjölk och Milda Mat
- Lägg i buljongtärningen, smaksätt med pressad vitlök. Låt koka i 3-5 min under omrörning
- Lägg i räkorna och hetta upp såsen. Smaksätt med citronsaft och peppar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0